15 בספטמבר 2016

"מלך שלי" - סרט קולנוע Mon roi




הסרטים אליהם אני הכי מתחברת הם מרובי דיאלוגים. קומדיה זה פאן וסרטי פעולה שובבים או דרמטיים זה סופר כיף. אבל דרמות יצריות מרובות דיאלוגים נותנות לי ערך מוסף, משהו לחשוב עליו, להזדהות ולתהות, שילך איתי הלאה.


יש שיאמרו "היינו כבר בסרט הזה :)" סרטים על מערכות יחסים זוגיות הם סוד משיכה להרבה יוצרים. אבל היחוד של הסרט אם תשאלו אותי הוא האמיתות - נקודת מבט נשית - שחזור מערכת יחסים זוגית, עם עליות וירידות ביחד ולחוד הנפרשת על תקופה של עשר שנים מבלי להאריך יתר על המידה, אלה לתת נקודות זמן ואירועים חזקים שעיצבו את הגיבורה שלנו ואת הקשר שלה עם בן זוגה. 



חלק לא מבוטל בסרט מעבר לתסריט המוצלח, הוא המשחק המשובח של גיבורי הסרט. עמנואל ברקו המקסימה, שחקנית אופי נהדרת שזכתה על משחקה בסרט, בפרס השחקנית הראשית בפסטיבל קאן וונסן קאסל השרמנטי בתפקיד ג'ורג'יו.

ברקו נשית מאוד, חושנית ומרשימה בתפקיד טוני, המגיעה למרכז שיקום לאחר תאונה קשה כדי להשתקם ובתוך כדי תהליך הריפוי היא משחזרת לעצמה את סיפור האהבה שלה עם בן זוגה ואהובה ג'ורג'יו.

בד בבד עם ההתקדמות הגופנית מגיעה ההארה הרגשית והנפשית, בדרך היא מוצאת לה גם כמה חברים מעניינים.




נהניתי מאוד בגלל המשחק האותנטי, הסצינות הדרמטיות, ומעגל החיים שעברה הגיבורה, לעיתים בהירה וחזקה ולעיתים שברירית, מרגע הפגישה עם אהובה ועד סוף הסרט הדי צפוי  ועדיין מושלם אם תשאלו אותי.

כתמיד בקולנוע צרפתי יש בסרט סצינות עירום וסקס. הן מאוד יפות זורמות ושייכות, שני השחקנים נאים חטובים ואסתטיים מה שנחמד עוד יותר כי הם לא ממש צעירים.




קהל היעד של הסרט בעיני הוא גילאי 20 ומעלה, אנשים שחוו מערכות יחסים זוגיות עם עליות מורדות, פרידות וחזרות, אהבות ואכזבות. 

לענין שם הסרט - שם מוצלח מאוד לסרט ונחמד שהתרגום הוא מדוייק.

** המלצתי: אם אתם לא מאלא שחייבים לדעת בדיוק מפורט מה תוכנו של הסרט, אל תצפו בטריילר -  יש בו סוג של ספויילרים קטנים שיקלקלו קצת את ההנאה מהעלילה. זו תקופה ארוכה שאיני רואה טריילרים בטרם צאתי לקולנוע ולא רק שאני שומרת לעצמי את ההנאה מגורם ההפתעה, אני חוסכת לעצמי ספויילר! יש ספויילרים שלוקחים נקודות מפתח ושיא בסרט ומאגדים אותם לטריילר שגורע במשהו מחווית הצפיה.




הסרט יעלה על מסכי הקולנוע ב 15/9/16




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה