25 באוקטובר 2013

סרט קולנוע - "Gravity" – "כח משיכה"




זוכי פרס האוסקר סנדרה בולוק וג'ורג קלוני מככבים בסרט המוגדר מדע בדיוני, בעיני הוא יותר מז'אנר המתח – עוצר נשימה יש לומר עם זיקה לבדיוני – שכן קורה בו הבלתי יאמן,  אותו כתב ואף ביים אלפונסו קוארון ("ואת אמא שלך גם" ו "הארי פוטר והאביר מאזבקן" )  עלילת הסרט: דר ראיין סטון (סנדרה בולוק) בטיסתה הראשונה בחלל יחד עם מפקד הצוות האסטרונאוט הוותיק, מאט קובלסקי  (ג'ורג קלוני) נקלעים לאסון חלל המשאיר אותם לשרוד לבד בלי אפשרות קשר לכדור הארץ ועם מעט חמצן ההולך האוזל. בתנאי אבדון, הרצון להישאר בחיים גובר על הכל, האם השניים ישרדו?


בכניסה להקרנת בכורה לסרט המדע הבדיוני, שסגר את פסטיבל חיפה וקצר תשבחות בחו"ל, קיבלנו משקפי תלת מימד. לשניה עיקמתי פרצוף, אך התברר שאלה משקפיים מדור חדש כפי הנראה בתמונה, קטנות, קלות ולא מציקות.

באדיבות גלובוס גרופ

קלוני מביא את השארם וההומור המוכר שלו אךמרשימה במיוחד היא סנדרה בולוק, שניכר בה שעשתה כושר מואץ לקראת הסרט ונראית במיטבה. לא לחינם הוא מעורר התפעלות ברחבי העולם, זה סרט אחר, שלא נראה עד עכשיו והאותנטיות בה מוצג החלל, בדידות האינסוף שעושה לרגע קור ממשי, פחד בלב היא  לב הסרט בעיני כמו גם, מה יעשה אדם בשביל לשרוד.


לא הסוף, (אין ספויילר) הוא שריגש אותי כמו הויזואליות המדהימה של הסרט. מסקרן, מרגש, עתידני, כל שיאמר יהיה נכון אך יותר מהכל – התלת מימד עושה הרבה כבוד לציפייה עת התקבלו המשקפיים בכניסה.


הסרט "כח משיכה" ממשיך לשבור שיאים בקופות
 הכניס עד כה למעלה מ-300 מיליון דולר ברחבי העולם.
הסרט יגיע לישראל ב-7 לנובמבר







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה