18 בפברואר 2016

"יחי הקיסר" - האחים כהן בסרטם החדש


***אין ספויילרים***




האחים כהן: תסריט, הפקה ובימוי

סרט שהוא חגיגה קולנועית לאוהבי קולנוע בכלל ולאוהבי סרטיהם של האחים כהן בפרט. עם השחקנים הקבועים שלהם בהם: פרנסיס מקדרמוט שאני ואולי כולנו התאהבנו בה בסרטם "פארגו", ג'וש ברולין, ג'ורג קלוני ואיתם רייף פינס, סקרלט ג'והנסון המהממת, ג'ונה היל שמשחק נהדר. וגם צ'נינג טייטום החתיך השרירי, שצפיתי בכל סרטיו לדעתי, ומסרט לסרט מגלה גם כשרון לא מבוטל לא רק של שרירים וריקוד אלא גם של משחק, בסצינה נפלאה שלא תשכחו.




קומדיה שנונה ודרמה המבקרת את דרכי ה"ניהול" בהוליווד, כשהכסף שולט הכל  וממליך שחקנים  - גם כשאינם כל כך מוכשרים. לצד אהבתם לקולנוע בשחזור מדוייק ועשיר מז'אנרים שונים של סרטים, מערבונים, שירי מחזמר ועוד. 

ומה שנהדר, תצחקו הרבה, תסתקרנו, אבל אין עצב או דמעה ולו אחת - זו כוס התה שלי בסרטים. חכם, שנון, מסקרן ומצחיק - מנה יפה לבריאות של בידור אמיתי - כיף כיף כיף.




דרך מעטפת העלילה בה "נחטף" הכוכב הראשי של אולפני "קפיטול" המגולם ע"י ג'ורג קלוני הנהדר, והנסיון למצוא ולהחזיר אותו למצוא אנחנו מתוודעים למוסר הכפול של האולפנים והשחקנים. על כל הנעשה שולט  "אדי מניקס" המבוסס על דמות אמיתית בשם זה אי אז בשנות ה 50, אשר דואג לפתור את כל המשברים באולפן מסביב לשעון. הוא מגולם ע"י ג'וש ברולין, שחקן אהוב עלי מאוד. אדי מניקס, מאמין אמונה שלמה במה שהוא עושה ועושה את זה הכי טוב שהוא חושב שהוא יכול.




כדרכם של האחים כהן זה בידור שמאחוריו מסתתר מסר ביקורתי, אבל הוא עשוי באהבה ועטוף דרמה וקומדיה הוליבודית במיטבה.

יכולתי לכתוב כאן כל פרט ופרט מהסרט שכל כך שנהנינו ממנו, מהמשחק, מהרפרנסים לסרטים, משחזורי קולנוע כמו פעם ועוד,  אבל בשנאתי לספויילרים אתאפק ,אמליץ לכם לא לוותר על הסרט.
סרט שאפשר לחזור ולראות פעם שניה ואולי אפילו שלישית.


הסרט מוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה