3 ביוני 2018

סרט קולנוע "המקום" The Place





אחד הסרטים הכי טובים שראיתי בחיי הוא "זרים מושלמים" מאת הבימאי והתסריטאי האיטלקי "פאולו ג'נובזה". לבן זוגי ולי אותה הסיסמא בטלפון הסלולרי לשם נוחות. אולם לא אכחיש שלא פעם ולא פעמיים הקפדתי למחוק הודעת ווטסאפ פרטית מידי :).  על כן התפעלתי מזרים מושלמים, יצירה גאונית, מרעננת וחצופה אשר הותירה כל צופה בתהייה מסויימת ובשיח רעים אודות הפרטיות והנאמנות של כל אחד ואחד מאיתנו.

המלצתי ועודי ממליצה בפה מלא לראות את הסרט.

לסרט "המקום" מאת פאולו ג'נובזה הלכנו בסקרנות רבה, מה יצא מבית הגאון הלז הפעם.



כל כמה שאיני אוהבת לכתוב ספויילרים תקציר הסרט מביא את מסגרת התוכן שלו.

זר מסתורי יושב סביב השעון בשולחן צדדי בבית קפה ושמו "המקום". אנשים שונים יושבים מולו ומבקשים ממנו את הגשמת משאלותיהם. קלות יותר או פחות להשגה. בתמורה להגשמת משאלותיהם עליהם לבצע משימה אשר יטיל עליהם. לפעמים נראית קלה ולעיתים קשה ונוראה. הוא מבטיח להם כי משאלתם תתגשם באם יבצעו את משימתם ואף משאיר להם פתח מילוט תמידי להתחרט. הכל בידיהם.



בסרט מספר רב של "גיבורים" לפעמים מבלבל לעקוב אחריהם, משאיר אותנו דרוכים וסקרנים להתפתחות העלילה. אט אט משתלבות דרכיהם של הגיבורים, עד כדי שלפעמים זה התלוי והשני התליין.

כמה רחוק יהיה מוכן כל אחד מאיתנו להגשים משאלתו? באחת הסצנות כנשאל "הזר המסתורי",האם הוא "השטן" הוא משיב "לא, אבל אני מוציא מאחרים את השטן שבהם".

הסרט אינו קשה לצפייה כלל, אולם מעורר שאלות נוקבות. קשה לשפוט את הדמויות. לפעמים כעסתי ולפעמים שמחתי. דומני שאם הייתי צריכה להגדיר את נושא הסרט במשפט אחד, עיקר עיסוקו בשאלה "האם יצר לב האדם רע מנעוריו?".



ויש גם סוף מעניין, שונה משהו ממה שציפיתי.

יצאנו מן הסרט אני ובן הזוג ודעותינו חלוקות לחלוטין. הוא חושב שהסרט גאוני, עוסק בדילמות מוסריות העומדות בפני כל אחד מאיתנו בשלב זה או אחר בחייו ושהבימאי היטיב להציג זאת בתפאורה הפשוטה, בזר המסתורי שעומד מול כולם ומספק לכל אחד את אשר לבו חפץ. ואני קצת נסערת מכך שלפעמים מי שקיבל משימה לצד החיובי והמוסרי סופו יצא רע ולהיפך.

בניגוד לסרט זרים מושלמים זה לא סרט לכל אחד מאיתנו. מיועד למי שמתחבר לצד הפסיכולוגי והפילוסופי של החיים ומקבל את זה שאין אמת אחת.

יוצא לנו לדבר על הסרט שוב ושוב וככל שאני חושבת עליו אני מתחברת לדעתן של בן הזוג. סרט מדהים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה