23 בפברואר 2014

YARIN SHAHAF - VIEW OF TRENDS FORCAST //2014



כבר שבועות הוגה בראשי את כתיבת הפוסט אודות מפגש הבלוגריות האגדי , לרגל השקת קטלוג תחזיות וטרנדים לשנת 2014-15, בו אירח אותנו ירין בבית הספר לאיפור. אך איני "מעיזה" לשבת ולכתוב. קטונתי! אנסה לשתף אתכן בהתרשמותי, מהאיש המדהים הזה, אפרט מעט על הטרנדים להתרשמותכן ואשתף אתכן בפן האישי שלי.




יש ביוטיוב סרטון מהאירוע. גליה תורן חן המדהימה מראיינת אותי בדקה 2:12 שימו לב לקצב הדיבור שלי ותבינו כמה התרגשתי.


ירין שחף זו אגדה! מיום שאני יודעת אופנה, אני זוכרת ירין שחף, בהפקות, בתצוגות, בכל עולם האופנה - שאני כירושלמית ד'אז קראתי עליהם במגזינים הישראליים, דוגמת לאשה, את ועוד.

איש חכם (אעיז ואומר גאון), רחב אופקים בצורה לא רגילה, שתוך שיח קליל על איפור ואופנה הרביץ בנו תורה על כלכלה, פוליטיקה ומוסר. לוקח את עצמו ברצינות הראויה. חביב, ישיר בגובה העיניים ובעל חוש הומור מדהים שמכניס הכל לפרופורציה. ישבתי מרותקת וגמעתי כל מילה בשקיקה. אז מה הוא אמר? הרבה ומרתק אבל אנסה לתמצת.

כבר 30 שנה מורה איפור, אומן. הדרך בעיניו אינה להתרשם מהטרנדים הקיימים בעולם האופנה והאיפור כי אם ליצור את הלוק. לחנך את תלמידיו כטרנדולוגים ולא רק כמאפרים/מבצעים. ללמדם ליצור תחזית בעצמם. להיות יצירתיים או כדבריו "עם חזון איפורי".




ירין דיבר איתנו על סגנונות איפור, תחזיות וטרנדים לרגל השקת הקטלוג  "תחזיות וטרנדים - איפור שיער וסטיילינג 2014-15" והימם אותי כשאמר שהוא מזמין כל אחת ואחד מאיתנו המתעניינים האיפור להגיע אל בית הספר לאיפור ולבקש את הקטלוג שנעשה שלא למטרות רווח כספיות, ללא התנייה. הקטלוג לא נמכר תמורת כסף - נועד להנגיש את התחזיות והטרנדים. פה כבר התחלתי להעריץ אותו קצת. 


אחת האהבות הגדולות שלי היא צלליות, אם בגוונים טבעיים ומוזהבים שהולמים את גווני ואם ורוד וסגול שאני כל כך אוהבת גיוון בטורקיזים שהולמים את עיני הדבש החומות. שלא לדבר על מהדורות מוגבלות שהייתי מכורה להן. בשנתיים האחרונות, אני ממעיטה להתאפר בצלליות בחודשי הקיץ, וגם בחורף לא על בסיס יומי ומעט מכה על חטא, כי לקנות אני ממשיכה. לכן התחברתי למה שסיפר לנו ירין - הסקרים מראים שדרישה לצלליות/מכירת צלליות במגמת ירידה ברורה. יש דרישה לאיפור ורסטילי שמשמש לכמה דברים. זוכרות את להקת אבבא -כדאי להיזכר, כי זה הסגנון שחוזר לאופנה. מדובר אפילו על איחוד שלהם ;) .




לצד בית הספר לאיפור בישראל ירין שחף יועץ בכמה מבירות אירופה וגם עוסק בפרוייקט משותף "תל אביב ברלין" עיר שמתפתחת כבירת אופנה, מתאימה לצילום ברחובותיה והמחירים שם נוחים - גאווה ישראלית משלנו.

חמישה טרנדים:




URBAN TRIBES

"עירוני מול שבטי. בשנים האחרונות יש פערים חברתיים קיצוניים בשכונות העיר, עושר מול עוני. ראו חולצה לבנה מחוייטת אל מול אוברול סטייל יד שניה, תכשיטים אתניים אל מול מודרניים. באיפור סממנים שבטיים במרכז הפנים ועיניים באיפור כבד אל מול שפתי ניוד" כך ירין שחף.

**אני לקחתי מזה את הסומק הכבד - ככל שאני מאפרת פחות את העיניים, מתאים לי לחיים סמוקות.



HYPER CHINA

"המזרח הרחוק וסין בכלל מאוד שונים מתרבות המערב, מראה נשי ומפתה משנחאי "פריז של המזרח הרחוק" פנים חיוורות ואיפור בוהק. בהשראת בדי המשי"

** מכאן אימצתי בחדווה את השפתיים, גוונים בוהקים ובעלי נוכחות בשפתונים זו אני לגמרי.



PRO ACTIVE

החיבור למראה האופייני לאנשים המפעילים את הגוף בשילוב עם הנפש - יוגה, שילוב של עבודה מאומצת עם רוגע וריכוז מטליים" כך ירין שחף אודות הטרנד. מראה איפור טבעי, סוג של "הרגע יצאתי מהסאונה"

** יוגה ממש לא בשבילי (ולא שלא ניסיתי), אבל יש לי ימים רגועים ומאושרים של מסקרה, סומק וליפסטיק ורוד ניוד, מפתיע אותי מחדש כל פעם שזה מאופר וזה מחמיא. יש לי הרושם שאני בעצמי אופתע אם אספור כמה שפתוני ניוד יש לי, אני הרי שפתוני פוקסיה ותפוז.



BLACK MAGIC

מאגיה שחורה - מראה הערפדים שהתמקם היטב באופנה, בספרות, בקולנוע - איפור כהה על רקע בהיר וחיוור. שחור/בורדו ומפירי, ציפרניים בלק שחור.

**לזה אני פחות מתחברת על עצמי אולם מוקסמת על אחרות. החלק שלי זה הציפרניים, למדתי ללכת עם שחור, אפור כהה וסגול כמעט שחור ולהנות מזה.

את הטרנד האהוב עלי ביותר, ממש הוקסמתי ממנו - שמרתי לסוף. אף פעם לא הייתי חזקה בציור, אבל לקשקש אהבתי רק בפסים, צורות גיאומטריות, צמות וכוכבים מתומנים על דף חשבון (מי מאיתנו לא העבירה כך שיעורים משעממים ;) )
זו לא הפתעה בשבילי, שכן תמיד הייתי אדם עירוני, חיק הטבע ואני לגמרי לא. בטונים, אספלטים, פיח מכוניות - אני אוהבת את העיר:





PRIME GEOMETRIC

השתלבות שלנו כאנשים בסיבבה האורבנית החדשה. קוים נוקשים חסרי רוך, צורות גיאומטריות ברורות צורות מרובעות ומשולשות. "קו התיחום הדו ממדי לעיניים, איילינר המורכב מ 2 פאזות צבע, על במה של איברי הפנים האנושיים - שהם בקוים מעוגלים" כך ירין שחף על הטרנד שכבש אותי, חדשני אבל לא מוגזם. 




** שנים רבות מספור אני "מאיימת" ללכת ללמוד איפור, לא כמקצוע אלא בשביל עצמי, להוציא מכסימום משידת אלכס הניצבת כבדה ומכילה את כל גחמות האיפור שלי.  אולי זה לא יקרה מחר וגם לא מחרתיים אבל זה קרוב, הביקור בבית הספר, הצפייה ברצינות ומסירות התלמידים. השילוב של סטיילינג שיער ואיפור שמאפשר לתת מענה לכמה צרכים יחדיו שבה אותי. תודה ירין שחף, על הטריגר.

ואתן? מתאפרות שמרני וזהה כל יום, או מעודכנות וטרנדיות? שתפו





2 תגובות:

  1. נהניתי מאוד מהסקירה של הטרנדים אצל ירין, והיה כיף להפגש אחרי כ"כ הרבה זמן

    השבמחק
  2. אירוע שונה ומיוחד, ותבואי יותר, מכסימום נעלה קצת במשקל מהפחזניות ;)

    השבמחק