20 ביוני 2019

"טעימה מהחיים" - Quanto basta - סרט קולנוע






פנו לכם שעתיים ולכן לתפוס "טעימה מהחיים" כל מלת התפעלות ש"תחברו" לסרט מתאימה.

מרשים, אנושי, מוסרי, משוחק נפלא, נוגע, סרט מרגש ומענג לצפייה אל מול נופיה הקסומים של טוסקנה. 

ארתורו (ויניציו מרצ'יוני) שף מפורסם, חתיך מסוקס למראה, אינו שולט במזגו ובשל התנהגות אלימה הוא נאלץ לרצות את עונשו בעבודות שירות. הוא נשלח לבית ספר בו לומדים צעירים בעלי תסמונת אספרגר (אוטיזם קל בתפקוד גבוה, אם תורשה לי הגדרה מאוד כללית) להדריך אותם בבישול.




על הדרך הוא מכיר את מנהלת ביה"ס המקסימה (ולריה סולרינו) אשר בוטחת בו ומאפשרת לו ללמד עפ"י דרכו. בתחילה זה לא פשוט כיון שמזגו החם ואי הכרתו עם חינוך ילדים בכלל ועם תסמונת אספרגר בפרט, מובילים כמובן למתח בכתה. אולם ברור  כבר מההתחלה שמשהו טוב הולך לקרות פה.

בתחילת הסרט חשתי התנגדות אל ארתורו שכן הובהר שנקט אלימות קשה בשל חוסר השליטה. אולם עם התקדמות הסרט אי אפשר שלא להתאהב בדמות החמה והאנושית שלו שיש בליבה מקום לתת, להעניק ולאהוב. 




אל מול ניצב גווידו (לואיג'י פדל) תלמיד שלו, עלם צעיר, שיש לו "חוש טעם" מושלם ורצון להיות שף, עם ולמרות הקשיים שלו. יחד הם ילמדו לכבד אחד את גבולות האחר.

אהבתי מאוד את הסוף, שלא מאכזב ומתחבר לערכים של הגיבורים לאורך כל הסרט. 




תבשילים שיגרמו לכם רצון לגשת למטבח או להזמין טייקאווי מהמסעדה ההאיטלקית הכי טובה, נופיה הירוקים של טוסקנה, רומן רומנטי מציאותי ומאופק ויותר מהכל איטלקית מתנגנת בסרט שהומור עדין שזור לאורכו.

סרט לכולם, לאוהבי אוכל, לאוהבי רומנטיקה, נופים, את איטליה בכלל ואוכל איטלקי בפרט, לאנשים שמאמינים בטוב ורוצים לעשות טוב. ולאלה שאוהבים קומדיות טובות. תצאו מהסרט מחוייכים וגם קצת יותר סבלניים לאחר וכל זה בסרט שהוא כיף אחד גדול.

בן הזוג ואני כאחד - סרט מושלם!!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה