12 ביוני 2019

סרט קולנוע "זה בידיים שלך Au bout des doigts"







גיבור הסרט מאתייה מלינסקי (ז'ול בנשיטרית) הוא נער ממשפחה קשת יום. חי בפרברים, מכלה את ימיו בשיטוטים חסרי תועלת עם חבריו הפרחחים ונושא בליבו סוד - האהבה למוזיקה המפעפעת בו.

חבריו גוררים אותו לפרוץ לבית עשירים, שם הוא נתפס כשהוא עושה את שאהבה נפשו , פורט על הפסנתר.  פייר (למברט וילסון) מנהל הקונסרבטוריון הלאומי אשר זיהה במאתייה גאונות מוזיקלית מתערב לטובתו וממיר את עונשו לעבודות שירות בקונסרבטוריון ומנגד דורש ממנו למשטר לימודי נגינה.





מאתייה מתמרד, מתחבט ומתקשה להסתגל למרות הקפדנית של לימודי נגינה. גם המורים יצטרכו להתגבר על התיוג שהצמידו לו כפרחח. אולם מנהל הקונסרבטוריון והרוזנת (קריסטין סקוט תומס הנהדרת) מורתו למוזיקה מאמינים בו ומצליחים להוביל אותו אל פסגות נגינה, השאלה היא האם יגשים עבורו ועבורם את החלום? אחרי הכל "זה בידיים שלו"






הסרט לוקה בקלישאה, החל מהדרך בה נתקל מאתייה בפייר, המשך בקלות הדרך שלו לקצר תהליכים כדי להגיע להצלחה וכלה בסוף הצפוי משהו. בדרך הוא גם ימצא אהבה.

זהו סוד קסמו של הסרט, המנגיש אותו לכלל האוכלוסיה ולא שומר אותו רק כסרט נישה לחובבי המוזיקה  הקלאסית הנהדרת המתנגנת בסרט. 

השחקנים נפלאים, לדמויות יש קצב משלהן, אפשר להתחבר אליהן להזדהות עם הקשיים ולשמוח בהצלחות.
דווקא את מאתייה קשה היה לי יותר לפצח שכן הוא דמות סגורה ומרדנית, אולם בסופו של דבר הוא עושה את הדבר הנכון בתמיכה של הנפשות הפועלות סביבו.




זהו סוד קסמן של הקומדיות הצרפתיות בכלל והסרטים הצרפתיים בפרט. לגעת בנושאים חברתיים עכשוויים בדרך שתאפשר לכולנו להתחבר ואפילו להזדהות.

אפשר לראות את הסרט שוב ולגלות עוד הרבה פרטים שלא הבחנו בהם בצפייה ראשונה.

בצרפתית נקרא הסרט "בקצות אצבעותיך". אהבתי את השם בעברית  "זה בידיים שלך" תרתי משמע, הן בידיים שהן הכלי שלו לנגן והן בבחירות של הגיבור.


בימוי ותסריט: לודוביק ברנאר Ludovic Bernard



הסרט דובר צרפתית עם תרגום לעברית ואנגלית, 105 דקות





הסרט עולה להקרנה ב 13/6/19

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה