28 בפברואר 2019

"הבטחה עם שחר" סרט קולנוע La promesse de laube








באדיבות עדן סינמה

אם יש סרט אחד בקולנוע שאתם חייבים לעצמכם זה "הבטחה עם שחר" מבטיח וכל כך מקיים. סאגה הרואית של ספור חייו הפנומנאלי של רומן גארי 





את הספר "עפיפונים" מכירים כולנו. גבור הסרט רומן גארי הוא שכתב אותו. "כל החיים לפניו" מאת אמיל אז'ר שם עט של רומן גארי רובנו ככולנו למדנו אותו בתיכון. אלה ועוד ספרים רבים מפרי עטו הפכו אותו לאחד מענקי הסופרים בעולם. הוא כתב עוד ספר - את הביוגרפיה שלו ובגיל צעיר יחסית  ובה תאר את יחסיו עם אמו שאהבה אותו יותר מאשר את החיים עצמם.מה שנסך בה כוחות לדחוף "אותו להיות כל מה שירצה" או אם לדייק "מה שהיא הייתה רוצה שיהיה". אמא הבטיחה לו שהוא יוכל לכל ולא יקרה לו מאום ועם כל הסכנות והתחלואים כך היה.

אריק ברבייה הרים כפפה לא פשוטה - להעביר את הביוגרפיה לסרט קולנוע נאמן למקור על תהפוכות חייו והיו הרבה. 




באדיבות עדן סינמה


מעבר לסיפור חייו את הסרט עושים 2 השחקנים הראשיים רומן (פייר ניניי)  (שאצלנו זכור לטוב מן הסרט פרנק)  ונינה (שרלוט גינסבורג היפיפיה שנותנת פה תפקיד של אוסקר), נוסכת את כל כולה אל תוך האם היהודיה העניה שרצתה בשביל בנה את החיים הכי טובים שאפשר עשירים, מפורסמים יקרים ויוקרתיים ושיננה לו את זה כבר מגיל צעיר עד שזה נארג בנשמתו שכל מה שהיא רוצה עבורו עליו להיות.

ספור חייו מרתק, תצטערו באמת כשסרט יגמר, רגע תצחקו ותשמחו ורגע אולי תרד דמעה בפינת העין. 


באדיבות עדן סינמה

אני מאוד אוהבת ביוגרפיות. אבל זו מעניינת במיוחד שכן היא מהמאה ה 20, קראתי כמה מספריו בעודו בחיים, זכרתי שהוא סופר צרפתי, אך את הביוגרפיה כולה  לא הכרתי ולא ידעתי כמה סוערים ומרהיבים היו חייו. 



באדיבות עדן סינמה

הצילומים בסרט מאוד יפים, שיחזור התקופה מושלם בכל ארץ בה צולם והוא חובק עולם. פולין, צרפת, לונדון, אפריקה.

אם אמשיך כבר נגיע לספויילרים וחבל כי הסרט מרתק ומפתיע. לכו לראות!





הסרט מוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה