9 בינואר 2020

הארייט: הדרך לחופש" - סרט קולנוע - Harriet





סרט יפה מרגש ונוגע. בתור אוהב ספר, הסטוריה, תרבות, הופתעתי לגלות שאיני מכירה את הסיפור. 
דרמה היסטורית אודות חייה המרתקים של לוחמת החופש האגדית הארייט טאבמן  אשה אפריקנית אמריקני, בת למשפחת עבדים ברחה באופן עצמאי מעבדות באמריקה בשנות ה 50 של המאה ה-19. בתחושת שליחות חזרה למסעות שחרור מסוכנים כדי לשחרר את חבריה ובני משפחתה. 


מתוך "הארייט: הדרך לחופש" בהפצת Tulip Entertainment



באומץ עילאי, ועקשנות רבה הצליחה לשחרר מאות עבדים הפכה לגיבורה ושינתה את מהלך ההיסטוריה.

חח מגיע לבימאית /תסריטאית הסרט קאסי למונס שהשכילה לעדן את מאורעות ואכזריות היחס לעבדים בכדי "להנגיש" את הסרט למירב האוכלוסיה - מותר החל מגיל 14.


מתוך "הארייט: הדרך לחופש" בהפצת Tulip Entertainment



רוב העבדים היו נאמנים/כנועים לבעליהם וחייהם האישיים והפרטיים היו תלויים בגחמות האדונים. הארייט נולדה לאם חופשית וגדלה עם חוט שדרה עצמאי וחזק. היא עשתה את הבלתי יאומן, ברחה הפכה חופשית, ובמקום אנוכיות הגיונית של חיי נוחות סבירים בחרה לחזור אחרוה לסכנת חיים אמיתית ואפילו מוות אכזרי בכדי להיות שלמה עם מצפונה.





מדהים להתוודע לאומץ הלב של אשה שנקודת ההתחלה שלה בחיים הייתה בשפל אם לא פחות מכך.

המשחק של הגיבורה (סינתיה אריבו) דרמטי ועושה כבוד להארייט טאבמן. שחזור התקופה על המעמדות והמנהגים כמו גם על התפאורה והלבוש, מאוד מרשים. הסרט הוא דרמה תקופתית תוך סיפורה האישי של הגיבורה המדהימה. אולם השכילו יוצריו להימנע מעשותה כסרט תעודה מה שיחבר אליו קהל רב.


מתוך "הארייט: הדרך לחופש" בהפצת Tulip Entertainment



המלצנו בחום לחברים וגם לצעירים שבחבורה. אם לא יצירת מופת אז מאוד קרוב לכך. סרט שחובה לראות וצריך לחזק לא רק נשים, אלא כל אחד ואחד שהחופש ניטל ממנו ללא סיבה והצדקה.

על משחקה בסרט, מסומנת סינתיה אריבו כמועמדת לאוסקר.

*


הסרט יוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ החל מ 30/1/2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה