25 בנובמבר 2016

או לה לה פסטיבל קומדיות צרפתיות




ידוע בציבור שאנחנו משפחה אוהבת קולנוע. עד שהקימו קומפלקסים רבי אולמות קולנוע והוציאו מבצעים של 1+1 למינהם ":קולנוע" היה נתח נכבד מהתקציב החודשי. היו לנו מנויים לסינמטק, לקולנוע לב, ליס פלנט שכולל גם את רב חן. כשהתגוררנו בירושלים בילוי משפחתי היה, נסיעה לבכורה של סרט רצוי במרכז הארץ, ראשל"צ או סינמה סיטי בגלילות וארוחת צהריים. 


אבל יותר משאנחנו אוהבים קולנוע מסחרי ואיכותי אנחנו אוהבים קומדיות ובראש ובראשונה קומדיות צרפתיות (והומור בריטי - זה פוסט אחר). מי שגדל על לואי דה פינס וז'ראר דפרדייה יבין למה. בסרטים אלה אין פרות קדושות, צוחקים על כל מי שזז אבל בעיקר על עצמם וכך יוצא שאף אחד אינו נפגע. מי שראה את הקומדיה "אידיוט מושלם" יודע מהי קומדיה מושלמת, הביטוי "נפלנו לרצפה מצחוק" (מי שטרם ראה, לחפש מהר ולצפות חובה - תסריט ובימוי פרנסיס וובר)

וכך יצא שלמרות שפסטיבל הקומדיות הצרפתיות תפס אותנו העיצומן של הכנות לקראת נישואיה של ביתי בכורתי, היה ברור לנו שלא נוותר וננסה לראות כמה שיותר, לא לחינם נאמר ש"צחוק יפה לבריאות" - זה בדוק.

במהדורה השניה של הפסטבל קומדיות רומנטיות, משפחתיות ודרמטיות, ממיטב שבמיטב. 

סרט הפתיחה הוא המסקרן אותי מכולם כאמא לילדים בוגרים "לחזור לגור עם אמא" בבימויו של אריק לאבן.






קישור לטריילר


"סיגריות ושוקו חם" בו צפיתי הוא סרט מריר מתוק על השמחה והקושי בהורות, דרמה קומית שתשאיר אתכם עירניים למשך כל הסרט, רגע צוחקים רגע מתרגשים. אני יצאתי מהסרט מאוד נרגש. הוא ליוה אותי עוד כמה ימים, תמיד בחיוך אבל בהרבה מחשבות על משפחה והורות. משחק נפלא ובמיוחד של הבת הבכורה.

זולי דלפי המיוחדת שחקנית, בימאית ומפיקה באנגלית וצרפתית ברור לנו שאת סרטה "לולו" אנחנו מוכרחים לראות. שחקנית איכותית ומרגשת. מי שפגש אותה בטרילוגיה "לפני הזריחה" "לפני השקיעה" וליווה אותה עד "לפני חצות" כאשר ב 2 מהם הייתה שותפה גם לכתיבת התסריט, ודאי יבין על מה אני מדברת. קומדיה רומנטית חצופה על סקס לנשים בגיל בוגר והקשר שלהם עם הילדים הבוגרים.  


ללא תרגום

את "הפרה ג'קלין" פספסתי  - אבל אין לי ספק שהוא אחד המצחיקים. מוחמד חמידי הבימאי שולח אותנו עם פתח לחצות את צרפת לפריז עם הפרה שלו ז'קלין אותה הוא  מתכוון להציג בתערוכה החקלאית בפריז.

ויש את "ההרפתקאה הגדולה" את "לולו אישה עירומה" ואת "מלכת מונטרי" קלאסיקה בפני עצמה. עוד תמצאו גם תכנית סרטים קצרים.




נדמה שבחרו את הסרטים בפינצטה, לכל אחד קסם משלו, אנושיות והומור שובב כמו שרק הצרפתים יודעים. 

פרטים נוספים, את התכניה לכל הסרטים ואת מועדי הקרנת הסרטים שהאחרון שבהם אאל"ט ב 6/12 תוכלו למצוא בקישור פה : קישור לתכניה

את הפסטיבל נועלת הקומדיה "להתאהב מעל הראש" שהטריילר שלה מאוד מבטיח. הכוכב הראשי הוא זוכה האוסקר על תפקידו בסרט האילם "הארטיסט" ז'אן דז'ורדן,שהרשים מאוד במשחקו בסרט הדרמה "הצרפתי" ויכולותיו הקומיות נהדרות.  מולו השחקנית  וירז'יני אפירה בקומדיה מצחיקה ולא שגרתית.

סרטי הפסטיבל יוקרנו בסינמטקים ברחבי הארץ, בבית התרבות בסביון, אולם זוהר בקריית טבעון, גלובוס מקס באשדוד. כמו גם הקרנות ברשת יס פלאנט ברחבי הארץ, בסינמה סיטי גלילות ובקניון פארק ברעננה.


צפוי פסטיבל מלא אנושיות, חביבות והרבה צחוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה