19 בפברואר 2020

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה- 17 - FESTIVAK DU CINEMA FRANCAIS





הסרט "הרפתקאות תום ואווזי הבר"
סרטו של הבמאי ניקולא ואנייה
יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי הצרפתי ה- 17

שיעלה בסינמטקים בתאריך 18 למרץ
הבמאים ניקולא בדוס, ז'יזאבל מרקז וקרן בן רפאל

יהיו אורחי הפסטיבל ויציגו בו את סרטיהם
הפסטיבל יתקיים בסינמטקים ב: תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה ושדרות,
בבית התרבות סביון, באולם בית יוחנן בנתניה ובבית התותחן זכרון יעקב

הקרנות של סרטים נבחרים יערכו גם ברשת בתי קולנוע לב בסניפים:
תל אביב, דניאל הרצליה, אבן יהודה ועומר.
     

אחרי שהתמכרנו לקומדיות הצרפתיות חוזר אלינו פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה - 17, ומחבר אותנו אל קשת הז'אנרים בקולנוע הצרפתי, מסרט לכל המשפחה, אשר יפתח את הפסטיבל ועד מותחן כסרט הנעילה. יצוג נכבד תמצאו ליוצרים ישראלים.



באדיבות רד קייפ

"הרפתקאות תום ואווזי הבר" , היה אחד הסרטים המצליחים ביותר השנה בצרפת, סרטיו של ניקולא ואנייה פונים לכל המשפחה ומשלבים התייחסות לטבע ולשמירתו. מצולמים בצורה מרהיבה עם סצינות בלתי נשכחות בעוצמתן ויופיין החזותי. זו הפעם הראשונה בה נבחר סרט לכל המשפחה לפתוח את הפסטיבל.
שלושה אורחים יציגו את סרטיהם במהלך הפסטיבל:



באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ
הבמאי, תסריטאי, קומיקאי ומוזיקאי ניקולא בדוס יציג את סרטו "התקופה היפה בחיי  בכיכובם של דניאל אוטיי הנהדר, פאני ארדן, גיום קאנה ודוריה טילייה. הסרט מועמד ל- 11 פרסי סזאר, ול- 4 פרסי כדור הקריסטל. הוקרן בפסטיבלים הנחשבים בעולם.
בדוס הינו אחד היוצרים המבריקים בצרפת. איש רנסנס אמיתי עם שלל כישורים, נוסף לחזותו המצודדת, עוסק בשלל תחומים. הוא יצר דרמה קומית מרגשת העוסקת באהבה וקסם. רעייתו של ויקטור מאסה בו. בנם יחד עם חברו אנטואן שהקים מיזם מיוחד לחזור אחורה לזיכרונות נוסטלגיים מאפשרים לויקטור לחוות מחדש את סיפור האהבה מלפני 40 שנה ולגלות מחדש את התשוקה, ואת הרגש החשוב ביותר בחיינו - היכולת לאהוב ולהיות נאהב. הסרט יופץ בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ מיד לאחר הקרנותיו בפסטיבל.


באדיבות בתי קולנוע לב 
ז'יזאבל מרקז, תציג את סרטה הראשון כבמאית "סול", רקדנית טנגו החיה בארגנטינה, מגיעה לצרפת כדי לפגוש את נכדה שלא ראתה מעולם, ילדו של בנה המנוח איתו נתקה קשר. מרקז מוכרת כשחקנית. זהו סרטה הארוך הראשון בתור בימאית. היא ישראלית במקור ועברה לצרפת בעקבות נישואיה לבמאי אוליבייה נקש אחד מצמד יוצרי "מחוברים לחיים".
קרן בן רפאל תציג את סרטה האחרון "סוף האהבה". הבמאית הישראלית-צרפתיה המוכרת מסרטה הקודם "אין בתולות בקריות", הציגה את סרטה החדש לראשונה בפסטיבל ונציה, בעקבות הזמנה של הפסטיבל, סרט שנוצר בתקציב נמוך, ויצר חוויה קולנועית מרגשת. ז'ולי ויובל גרים בפריז הורים לתינוק, הוא חוזר לארץ כדי לחדש את ויזת העבודה שלו, ונתקע בישראל, הקשר ביניהם מתקיים בסקייפ, ויובל צופה בגדילתו של בנו ממרחק, האם ניתן לשמר את האהבה כך? קרן ובן זוגה הצלם דמיאן דופרנס יצרו סרט נפלא ובו משתתפים ג'ודית שמלה ואריה וורטהאלטר לצד ג'וי ריגר, אודיה קורן ונתן דטנר.
קרולין בונה מנכ"לית עדן סינמה ויוזמת הפסטיבל ביחד עם סטפני רבורדן הנספחת לענייני קולנוע ואודיו ויזואל במכון הצרפתי הקפידו השנה לכלול בפסטיבל סרטים רבים של נשים במאיות, ולצד סרטים של קרן בן רפאל וז'יזאבל מרקז יוצגו גם סרטים שיצרו: השחקנית במאית ג'רלדין נקש (גיסתה של מרקז) "אלך לאן שאת תלכי", הסרט "המסונוורים" של השחקנית/במאית שרה סוקו, וסרטה של הבמאית הצרפתית-תוניסאית מנאל לבידי "בלוז ערבי". 


באדיבות עדן סינמה 

לרשימת הסרטים המלאה ולפרטים נוספים כנסו לאתר הפסטיבל: קישור

עמוד הפייסבוק: קישור 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה