7 בינואר 2020

נפילת אימפריית הכסף - סרט קולנוע - La chute de lempire americain





לעיתים יוצא שאני ובן הזוג נצא תמימי דעים לגבי סרט. שנינו נלהבים, משבחים ומהללים. 2 ציפיות עיקריות יש לנו מסרט קולנוע, הנאה צרופה - בידור במיטבו, או ערך מוסף. פה תמצאו את שניהם.





פייר-פול  (אלכסנדר לאנדרי) הוא אינטלקטואל צעיר עם דוקטורט בפילוסופיה, המתפרנס כשליח. בוקר אחד, בדרכו למסור חבילה, הוא נקלע לזירת פשע של שוד שהסתבך. הוא מוצא עצמו מול שני הרוגים, שקים של מיליוני דולרים המוטלים ללא דורש ודילמה: האם לעזוב את המקום? להזעיק את השוטרים? או אולי לקחת את הכסף ולברוח? 

כולכם מבינים ודאי שהוא לקח את הכסף וברח. מכאן מתחילה דרמה קומית שתמצאו בה שנינות, ממזריות, תאוות ממון לצד אנושיות, רומנטיקה לא צפויה והרבה הנאה בצפיה. בכל זאת "הגונב מגנב פטור".






תוך התלבטות מוסרית ומציאת הדרך שלא ליפול לידי החוק, ימצא הגיבור גם אהבה. ועדיין יצליח להישאר נדיב ואנושי. סרט קליל עם מסרים. מוטיב הכסף מחזק את היותנו חיים בדור שמקדש את הממון, ועדיין אהבנו כל אחד ואחד מהגיבורים, נהנינו מכל רגע ורגע, לכו ותהנו.





הסרט קנדי, דובר צרפתית. תסריט ובימוי ע"י זוכה האוסקר הקנדי דניס ארקן. זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ואלודוליד (Valladolid) בספרד



 הסרט מוצג בבתי הקולנוע ברחבי הארץ





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה