9 בספטמבר 2019

עונת "אמנת על המסך" מהדורה ראשונה 5/9-11/10 Art On Screen 2019






את האהבה הראשונית לקולנוע קיבלתי מאבא. הוא נהג להושיב אותנו לצפות איתו בקלאסיקות שחור לבן דוגמת "זה קרה לילה אחד" בבימויו של פרנק קפרה, אורות הכרך של צרלי צ'פלין, חנות מעבר לפינה בבימויו של ארנסט לוביטש ועוד ועוד. 

בד בבד היה אבא חובב מוסיקה קלסית מושבע וחלקה התחתון של הספריה בבית היה כולו תקליטי ויניל ביניהם, נדירים. כך יצא שנחנו או ניקינו את הבית לצליליו של "שוליית הקוסם" או "מחול החרבות". 

יצירות אופרה היו מעלים כסרטי קולנוע. כל אופרה שעלתה על האקרנים הבטיחה יציאה חגיגית לקולנוע.

לחופה נכנסתי לצלילי "הסימפוניה החמישית של בטהובן", עד היום זוהי השריקה המשפחתית שלנו.


התרגשתי מאוד לגלות את עונת האמנות על המסך - שלל יצירות מופת בתחום התרבות, נגישות לכל אחד ואחד על מסך הקולנוע.





עונת האמנות על המסך במהדורתה הראשונה - מרגשת מאוד, שכן היא מביאה מבחר יצירות אלמותיות ומאפשרת לנו לצרוך תרבות על תחומיה על המסך, מקרבת אותה אלינו.

קולנוע, מחול, מחזות זמר, מוזיקה, תיאטרון ואפילו קרקס יוצגו בסינמטק תל אביב, בקולנוע לב תל אביב (בדיזינגןף סנטר) ובמרכז סוזן דלל.


לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים היכנסו לאתר עונת אמנות על המסך : קישור


בין התאריכים 5 בספטמבר עד 11 באוקטובר תגלו סדרה עכשווית של השמות הכי גדולים בעולם התרבות: מברודוואי  ועד National Theatre, דרך קומדי פרנסז ועולם המחול העשיר של אקראם קאן. כמו גם  קלאסיקה בלתי נשכחת עם השאנסונים של ז'אק ברל וז'ורז' בראסנס. 




את העונה יפתח הסרט הנפלא מאת הבמאי/שחקן/מחזאי אלקסיס מישליק "אדמונד דה ברז'ראק" אשר מספר את הסיפור מאחורי כתיבת המחזה הצרפתי הנודע ביותר "סיראנו דה ברז'ראק".


הסרטים יוצגו בסינמטק תל אביב, בקולנוע לב תל אביב (בדיזינגןף סנטר) ובמרכז סוזן דלל.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה