29 במרץ 2017

סרט קולנוע "סרט לגו באטמן" The Lego Batman Movie


אחרי ציפייה גדולה וארוכה מהרגע שהכריזו על "באטמן סרט לגו" הוא סוף סוף כאן...



הוא מצחיק, לעיתים אפילו מאוד, הפתיחה והסיום שלו (30 שניות ראשונות ואחרונות) מבריקות, אבל העלילה "רזה" משהו בעיני.


אחרי הפתיחה הנהדרת מגיע סיקוונס אקשן שלא היה מבייש  הפקת LIVE ACTION אימתנית, (ספוילר, למרות שכולם יודעים שבאטמן תמיד מציל את המצב) באטמן מציל את העיר גותאהם מתוכניתו הזדונית של הג'וקר, שנבחר מבין שלל הנבלים להיות אנטגוניסט של הסרט באטמן לגו.
נראה שכל מה שהג'וקר רוצה באמת ועם כל הלב הוא היחס/כבוד מבאטמן. ההצבה של באטמן וג'וקר ב"מערכת יחסים" קלאסית של גבר-אישה, בה "הגבר" באטמן אדיש, אפתי, "נטול רגש",  ופשוט לא מסוגל להגיד "אני אוהב אותך"  (או במקרה שלנו "אני שונא אותך"), אולי משעשעת  ומעלה חיוך קל בסצנה הזו, אבל כמניע פנימי לפעולותיו העתידיות בסרט של הג'וקר פשוט אינה חזקה מספיק.



הסרט מתקדם על בסיס המוטיב הזה – הג'וקר רוצה את אהבתו (שנאתו) הפומבית של באטמן, ומתכנן תכניות שונות כדי להשיג זאת, ובאטמן מסרב להודות שהוא רואה בג'וקר דמות חשובה.
לבסוף הג'וקר רוקם תוכנית זדונית נוספת, שאחד מצעדיה הוא להיכנע למשטרת גותאהם, והוא נכנס לכלא, יחד עם יתר נבלי העיר, ומשאיר את באטמן ללא כל תפקיד בעיר גותאהם.
בנקודה הזו היו לתסריטאים שתי אופציות: הקלה, או המאתגרת , נראה שהם בחרו בקלה.



וכך יוצא שכל הסרט נסוב סביב רצונו של הג'וקר בהכרה ע"י באטמן יותר מאשר סביב באטמן/ברוס ויין עצמו. כפיצוי על הדלילות בעלילה, דחסו לסרט הרבה בדיחות, רובן מאוד מוצלחות והרבו ברפרנסים, והומור עצמי על הפרנצ'ייז.
אור מלהיב בסרט הוא דמותה של ברברה,  נשית אקטיבית שנכנסת לתמונה בסוף השליש הראשון של הסרט. ברברה היא KICK ASS רצינית, כולם "נכנעים" לה ולמשטרה, כחלק מתוכניתו של הג'וקר.
אילו היה הסרט עומד בפני עצמו כפרודיה על סרטי באטמן חווית הצפייה הייתה מהנה יותר, אבל לאחר סרט לגו שהיה כה מוצלח, שופע עלילה, הומור ואפילו היה בו באטמן אחד :). בשל גודל הציפיה חווינו אכזבה קלה.

סרט ילדים שכתמיד גם מבוגרים יהנו ממנו לא פחות ויצאו עם חיוך מרוח של הנאה על הפנים וזה שווה הרבה.

הלכתם בלי הילדים, תרוו נחת מהדיבוב ה"שווה" באנגלית.



אם חשקה נפשכם בשעתיים מבדרות, גשם של בדיחות ורפרנסים מצחיקים כנסו לבאטמובייל ולכו לראות את הסרט.



הסרט יעלה בבתי הקולנוע ברחבי הארץ ב 6.4.17

*תמונות - כל הזכויות שמורות לוורנר ברוס



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה