20 באוגוסט 2015

"הצרפתי" סרט קולנוע La French






נדמה שקיץ 2015 מזמן לנו סרטים טובים אחד אחד. קומדיה, פעולה או דרמה, תסריטים טובים, משחק נפלא ובימוי משובח.

בסרט "הצרפתי" - יש כל האלמנטים לקולנוע במיטבו, עלילה, תפאורה, מוזיקה טובה ומשחק נפלא. סרט שלא כדאי להחמיץ, מותר לבוא עם ציפיות, הן מתממשות במלואן!!






לפני הכל כבשו אותנו התפאורה, העיצוב, האווירה. שחזור מלא של שנות ה 70, על המכוניות, הלבוש, עיצוב פנים עד הפרטים הקטנים: הוילונות, הריהוט ,הטלביזיות של פעם, שילוב קטעי ארכיון אותנטיים והמוזיקה, שברובה כמובן באנגלית.





בז'אן דוז'ארדן התאהבתי בסרט הנפלא בו זכה באוסקר "הארטיסט" מה שהביא אותי ללכת על עיוור ל"אמנות הבגידה" הנוראי ולא סתם אלא כיציאה משפחתית ;). הוא שחקן, אמן וקומיקאי מעולה, צ'ארמר, חתיך וסקסי להפליא. יחד עם עם ז'יל ללוש שמשחק נפלא לא פחות, הם מספקים עניין, מתח ודרמה לשעתיים מהנות.

עלילת הסרט מתבססת ב"תרגום חופשי" על סיפור אמיתי אודות איש חוק צעיר בשנות ה 70, פייר מישל (ז'אן דוז'ארדן) שבחר להילחם מול כנופיית סמים ובראשה גטן זמפה (ז'יל ללוש) שהפכה למעצמה כלכלית משומנת "הקשר הצרפתי - The connection"  איש לא יכל לה עד שהגיע פייר מישל. הוא איש משפחה וגם לטאני ראש המאפיה יש משפחה שהוא מעריץ וכך סיפור חייהם אל מול היריבות ביניהם שזורים זו בזה, לרגע הם נראו בעיני דומים גם פיזית. 

הסרט כמו שהצרפתים יודעים, לא מתיפייף ולא בוחל בתמונות אלימות קשות, לא רבות אמנם אבל היו מוכנים, יש גם סצינת סקס קצרצרה אבל יפה ונופים משגעים, מרדפים.  לטעמי סרט חובה לכל אוהבי הקולנוע באשר הם. הסרט נשאר איתנו ימים כה רבים כי הוא נוגע...





טעימה מהסט תוכלו לקבל בטריילר 




הסרט מוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה