11 בדצמבר 2014

"המרכיב סודי" - סרט "The Secret Ingredient"




כמשפחה חובבת קולנוע, למדנו להתחבר לכל הז'אנרים, התרגלתי לאהוב גם מדע בדיוני ומתח מצמרר והגברים בבית למדו להנות מקומדיה רומנטית. אימה זה הז'נאר היחיד שדילגנו עליו כמעט לגמרי אם כי כשיש כזה שנחשב משובח הגברים בבית יצפו בו. כשמגיעים לדוקומנטרי עד עכשיו זה היה בבית, - ערוץ 8 (הוט) חביב עלינו לצפייה רגועה בבוקרו של שבת.




ואז הגיע הזמנה לסרט שכבר משמו מעורר עניין "המרכיב הסודי". סודי זה מסקרן. יצאנו לסינמטק בצהרי שבת, תידלקנו בקפה טוב ונכנסנו ל שעה שלמה של צפייה בסרט דוקומנטרי שהוא גם דרמה אנושית נוגעת.




זה הזמן לשתף שאף פעם לא שאפתי לנסוע להודו - אני מאלה שנבהלים מהמולה וצפיפות, מעדיפים נופים בתמונות וסרטים. אוכל הודי זו אסוציאציה ל"חריףףףףףףףף". ובכל זאת ששתי ללכת לסרט התיעודי על דמויות מעניינות עם סיפור חיים מרתק. כאלה היוצאות להרפתקת "חיפוש אחרי המרכיב הסודי באוכל" וחוזרות ארצה עם השלמה, ושלווה פנימית משהו. נוגע עמוק, לפעמים אף מעורר הזדהות. הכרתי בסרט דמות של אנשים יפים המקדשים את החיים. ממליצה ללכת בכל ליבי. 


נטע         ולילך

אורי מזרחי ונטע ארצי בעלי מסעדה הודית צמחונית  "24 רופי" חברו ללילך קושמרו צלמת סטילס ואל דרור שוסטק הבימאי (ועורך) שתיעד את המסע בוידאו לטיול אמצע החיים בחזרה להודו ,לחפש את "המרכיב הסודי באוכל".

זה סרט שדורש ספויילרים אבל השתדלתי שלא. יש משהו קולינרי בסרט, לא התאכזבתי, בכל מקום פינות מזון ודוכני אוכל, אורי מעיז ואוכל בכל מקום ובהנאה רבה, אני יותר עם לילך על הסניטריה. שוק התבלינים מזכיר לי את החוויות בשוק באיסטנבול רק שבהודו הרבה יותר חבריים. אולם עיקר הסרט להבנתי החיפוש העצמי פנימה. נדמה שמטרת החברים (לאו דווקא שלא במודע) למסע הייתה למצוא ולו מעט שלווה, נראה שמצאו גם יותר, אפילו סגירת מעגל.


אורי
כשיצאנו מהסרט אמרתי לשותף שגם אני רוצה לבקש שלוש משאלות - כאלה שאפשר שתתגשמנה, כשתצאו מהסרט תבינו למה.

המרכיב הסודי? הוא בליבו של כל אחד מאיתנו, ניחשתם מהו?



אז לא, הטיסה הבאה לא תהיה להודו, היא קצת גדולה עלי אבל היצאיה הבאה לארוחה תהיה ללא ספק - ל "24 רופי"לארוחה הודית צמחונית שתאתגר מעט את הבעלים - בלי חריף בכלל :)

ההקרנה הקרובה בסינמטיק תל אביב בשבת 13 בדצמבר בשעה 15:30



ה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה