13 במאי 2014

"גודזילה" סרט קולנוע




החל מה-15 במאי בבתי הקולנוע ברחבי בארץ

כשיצאתי עם השותף לראות את הקרנת הבכורה של הסרט גודזילה הכנתי אותו מראש שאם זה יהיה "טו מאץ'" בעבורי (מפחיד, בדיוני, מעורר אימה) אצא ואחכה לו בבית הקפה הסמוך, סופי שרותקתי ואף שכחתי שיש לי משקפי תלת מימד מציקות משהו על האף.



מי שמתעניין במקור הסיפור, ימצא בגוגל מידע רב על מקור נשוא הסרט - לטאת ענק - המפלצת היפנית "גוג'ירה" החיה במעמקי הים אשר פעילות גרעינית היא שהעירה אותה ממרבצה לעלות "ולהחריב את האנושות". בתור שונאת ספויילרים אני משתדלת שלא לכתוב כאלה. שהרי כל ההנאה היא לראות את הבלתי צפוי שמפתיע ומעורר סקרנות. זה מקשה משהו על הסקירה.

בהוליבוד קראו לה גודזילה (עכשיו רק הבנתי למה בילדותי מישהו גדל מימדים היה מכונה בכינוי עלבון "גונזילה") ובהפקה ענקית העלו את הסיפור נאמן ככל שניתן למקור, גם בתלת מימד.



הסרט מרתק מהרגע הראשון. הוא מתחיל בפן האנושי, ישר לקרביים. מכירים את הקטע הזה בקריאת ספר או צפיה בסרט שמשהו עמוק עמוק מתוח שם בפנים ולא מרפה, זה מתח טוב, ששומר עלינו ערניים כל רגע ורגע למתרחש, בציפיה לפתרון. לא קראתי הרבה לפני שהגעתי לצפות בסרט וכך נהניתי מכמה טוויסטים מפתיעים בעלילה, סרט חוצה יבשות ומאחד משפחות. 



להבנתי גודזילה הוא לא רק סרט אקשן מדע בדיוני על מפלצות ענק, אלא חכם ומציאותי. יש בו ביקורת על היוהרה של המין האנושי. כאמירתה של אחת הדמויות בסרט "המין האנושי חושב שהוא שולט בטבע". יש רמיזה מאוד ברורה על השלכותיה של פצצת האטום על האנושות כולה. אם לרגע נחליף בסיפור את המפלצות בנוראותיו של הנשק הגרעיני, לא נצא מהסרט עם מראיה של "המפלצת" אלא עם התלבטות איפה האנושות צריכה לעצור רגע ולעשות דין וחשבון, עד כמה מותר לנו להתערב באיזון של הטבע.

הסרט מגיע גם בתלת מימד. המשקפיים היום קלות בהרבה על גשר האף, הראיה חדה והאפקטים מדהימים, ברגע מסויים אתם רואים אך באינסטינקט הישרדותי הצופים כולם מסיטים במקשה אחת את הראש הצידה, אחורה, יש שמשמיעים קריאת קול בהלה.- מאוד משעשע 



השחקנים טובים ואמינים מאוד: בריאן קרנסטון (וולטר וויט מסדרת הטלביזיה-שובר שורות), אהרון טיילור ג'ונסון (דיב ליזוסקי מסרטי-קיק אס) אליזבת אולסן, המוכשרת (אחות לתאומות אולסן), קן ווטנבי ועוד. 



קצת זוהר כוכבים מהפרימיירה שנערכה השבוע בלונדון תוכלו לראות בלחיצה על : קישור 

אסיים בקצת הומור: יש לנו בבית כלב בן תשע, קוקר ספנייל יפיפה בצבע שחור. מאז שובנו מהסרט הוא קיבל כינוי חדש "גודזילה" או ג'וגירה, איך שתרצו, למה? כשתצפו בסוף הסרט תבינו ;)


* התמונות באדיבות גלובוס גרופ


החל מה-15 במאי בבתי הקולנוע ברחבי בארץ






3 תגובות:

  1. תודה רבה על הביקורת אפרת. הסרט נשמע ממש מרתק וכיפי לצפיה :)

    השבמחק
  2. אין לי מושג, אני לא אהבתי תלת מימד כי זה מציק על גשר האף...
    אצלי במשפחה מעדיפים תלת מימד, אבל יש בד"כ/תמיד את הסרטים גם ברגיל...

    השבמחק