27 בנובמבר 2011

Decrease to increase או ירידה לשם עלייה

עזבנו את ירושלים



זהו הרגע לוידוי: נולדתי בתל אביב. בהיותי בת שש "חזרנו" לירושלים כי אבי ז"ל (כמה קשה לקרוא לו כך) הירושלמי לא עמד בגעגועים. אף פעם לא סיפרתי זה היה סוד כמוס, יש מה שנקרא גאווה ירושלמית. מה גם שאמרתי מאאתיים, אז איש לא הרגיש.

מאז גדלו הילדים והיו לבני עשרה, נבטה המחשבה לעבור. עם מותו של אבא בפברואר השנה, נפלה ההחלטה.
התעניינו, שקלנו, התלבטנו , חיפשנו ולבסוף פסקנו - עוברים!



בשקט בשקט, בלי לשתף, מלבד המשפחה הקרובה נפל הפור.

ארזנו 25 שנות חיים לתוך הרבה מאוד ארגזים, גדולים בינוניים וקטנים. זו הייתה הזדמנות נפלאה למפות ולסנן ולפנות מקום בארון לרכישות אחרות.

ב 1/11/11 עברנו ממגורים ב"עיר הקודש" לגור "בעיר החטאים".



החשש העיקרי היה מזג האויר, אך עברנו בזמן הנכון כך שניאלץ להתמודד רק בקיץ הבא.
שמחנו לגלות שאת רוב הבירוקרטיה בכרך הגדול, ניתן לבצע דרך פקס ובטלפון מה שחוסך שעות רבות.
חיש קל איש איש למסלולו. ציפיתי לדרמה, לתחושת תלישות, אך היה כלא היה, כאילו אנחנו בעיר ללא הפסקה כבר שנים.

ירושלים הרים וגבעות היא. כאן  כל כך קל לגמוע קילומטרים במישור.  כל בני הבית מתכווננים לאופניים.



גם הכלב התרגל לו חיש, שכן גינות כלבים וחברים יש לו פה על כל צעד ושעל.

עד כה נהגנו לרדת לתל אביב ולשוב הביתה לירושלים, מעתה תל אביב זה הבית ונעלה לירושלים.

26 תגובות:

  1. וואו. לעבור עם ילדים לתל אביב - זה נראה לי אתגר אמיתי. מצד שני, ירושלים היא עיר מרתקת אבל קשה כל כך. תל אביב הרבה יותר מסבירת פנים.

    השבמחק
  2. ילדים? 18+ ו 20+ רצו את זה הרבה יותר מאיתנו.

    ירושלים השתנתה מאוד, ולכן גם אנחנו אזרנו אומץ לעבור, תל אביב מסבירת פנים ונוח שהיא עיר ללא הפסקה. ההפתעה - כלכך קרררררר שם בחוץ

    השבמחק
  3. שוב מברוק על המעבר, עד כמה שאני מאוד אוהבת את ירושלים אני חושבת שזה לא פשוט לגור שם ואין כמו ת"א וכמובן הים שלה!
    אגב לפני מה שכתבת פה את בת 31 עם ילדים בני 20..(חזרת בגיל 6 ועזבת אחרי 25 שנה...). מפרגנות!

    השבמחק
  4. מזל טוב על המעבר והבית החדש:)
    כעת את קרובה להכל, והכל במרחק נגיעה!
    ואת תמיד מוזמנת גם לראשון:)

    השבמחק
  5. DANRA - את הים אני משאירה לך אבל תמיד אשמח להיפגש בבריכה.

    ירושליים השתנתה, זו לא העיר שגדלתי בה, לר בתכנון שלה לא במבנה הדמוגרפי ואפילו לא באוירה.

    כתבתי ארזנו 25 שנות חיים = משותפים, הן עברנו יחדיו.

    תל אביב נעימה בעונה הזו ומסבירה פנים, יש לנו פה משפחה, חברים ותמיד אהבנו להגיע הנה לבלות, לתרבות ולקניות.

    תודה על הפרגון, עם כל הצניעות, כלל לא נראית לגילי כך שלא ניסיתי. מה גם שבעידן הרשת קשה עד בלתי ניתן להסתיר גיל.

    השבמחק
  6. PEACHA - תודה, מוזר אך נהדר השינוי הזה.
    באמת נגיש כאן הכל וקרוב, למרות שהפקקים - אין לי מילים.
    מגיעה לעיתים לראשון, בעבר הרבה לסינמה סיטי, עכשיו שגלילות קרוב, אולי נגיע קצת פחות אבל עדיין.

    השבמחק
  7. מאוד אוהבת את ירושלים, ונוסעת אליה בכל הזדמנות, אבל לא רואה את עצמי גרה בה...

    שיהיה בשעה טובה ושהמעבר יביא איתו רק דברים טובים והזדמנויות טובות!

    השבמחק
  8. כל הכבוד על הצעד המשמעותי הזה. שיהיה לכם רק טוב וכל שתבקשו לו יהי!

    השבמחק
  9. קורין מקסימה, הייתה לי זכות גדולה לגדול בירושלים, הילדות הנעורים והבגרות כולם שזורים בהיסטוריה ובהוויה של העיר. העיר השתנתה וכך גם אנחנו.

    תודה, אמן ואמן!

    השבמחק
  10. עכשיו הכל מתבהר(:

    אני גם אוהבת את ירושלים אבל כמו שהרבה אמרו- בעיקר ליום טיול, לא רואה את עצמי גרה שם.

    אני חושבת שזה חתיכת שינוי במיוחד שאני מניחה שמדובר במקומות עבודה חדשים והתארגנות מחודשת בכלל בחיים!

    סחטיין על האומץ!!

    השבמחק
  11. חכי לאביב קיץ, בסוף עוד תתחברי לים כמו כולנו ;)
    ואגב, אהבתי את הכותרת!

    השבמחק
  12. מורן - זה שינוי פיזי אחרי שנתיים של מחשבות ותכנונים.

    אני אוהבת שינויים, גרתי בגיל 17 במכסיקו שנה, עברתי 9 דירות מאז נישאתי. שינוי בעיניי זה מברך.

    אומץ יותר קל כשזו כל המשפחה ולא לבד.

    השבמחק
  13. DANRA - לא יקרה! את כל חופשות ילדותי ביליתי בתל אביב חולון ובת-ים, על חוף הים עם בני הדודים, הם משכו לים ואני התחננתי לבריכה (לפעמים גם הצליח)

    שמחה ששמת לב, את מתאגרת אותי...

    השבמחק
  14. וואו, חתיכת החלטה! מזל טוב, שיהיה המון המון המון המון בהצלחה לכולכם :)

    השבמחק
  15. תודה, מאוד שלמים ושמחים עם ההחלטה.

    השבמחק
  16. שיהיה בהצלחה ובקלות המעבר : )) ובשעה טובה

    השבמחק
  17. אפרת המון בהצלחה ותתאקלמו מהר!מלא סמן בא לי לנסוע לטייל בירושלים ולא יוצא לי לצערי

    השבמחק
  18. my beauty point of view - תודה, אמן ואמן.

    השבמחק
  19. לימור - זה הזמן הכי טוב, כשעדיין יש שמש חצי שקרנית ולר קר מידי. אם לא היית זמן רב את תופתעי מהשינויים. תודה :)

    השבמחק
  20. standing ovation - לא מרגש, עובר טבעי וחלק כאילו גרנו פה מאז ומעולם, מוזר לא?
    תודה

    השבמחק
  21. ברכות על המעבר! אין ספק שתל אביב היא עיר ראויה לעבור אליה. הרבה יותר מירושלים!

    השבמחק
  22. תודה יקירה, הן כה שונות אז לא נראה לי שאפשר בכלל לעשות השוואהץ
    מה שכן, אנחנו המומים מהמעבר החלק.

    השבמחק
  23. זה ממש לר פשוט לעזוב את העיר . אני לפעמים מתגעגעת וגם לפעמים מרגישה אשמה שעזבתי את העיר כמו כולם . והיא מתחרדת לה , ומתדרדרת.

    השבמחק
  24. ותרי על רגשות אשמה, הם לא יפים לעור הפנים.
    וברצינות: זה היה קורה בין אם נשארנו ובין אם עזבנו כי הכל מכור בראשות העיר...לחרדים

    השבמחק